U srijedu 5. lipnja 2025. u Osnovnoj školi braće Radića Pakrac postavljena je izložba pod nazivom “Lektira izvan okvira” koja je oduševila sve posjetitelje bogatstvom ideja i maštovitih interpretacija lektirnih naslova.
U srijedu 5. lipnja 2025. u Osnovnoj školi braće Radića Pakrac postavljena je izložba pod nazivom “Lektira izvan okvira” koja je oduševila sve posjetitelje bogatstvom ideja i maštovitih interpretacija lektirnih naslova.
Učenici 6. i 8. razreda Osnovne škole „Antun i Stjepan Radić“ Gunja, pod vodstvom učiteljice hrvatskog jezika Tamare Gutić Filipović, za prikaz svojih omiljenih naslova djela za cjelovito čitanje tijekom mjeseca svibnja vrijedno su izrađivali knjige na preklop. U knjigama za čitanje, pak, ostavljali su poruke, smjernice, zadatke, „tragove“ za sljedeće čitatelje.
Kroz projekt “Uz čitanje riječi rastu”, učenici su, inspirirani djelom Ivane Brlić-Mažuranić “Šuma Striborova”, osmislili originalni igrokaz koji povezuje lektiru s današnjim vremenom. Ova kreativna izvedba, predstavljena na Lidranu, bila je prilika za razvoj emocionalnih i socijalnih vještina te kritičko razmišljanje o medijskim sadržajima.
Učenici OŠ Nikola Tesla iz Rijeke treći put sudjeluju u eTwinning projektu “Lektira bez papira 4”.
Učenici 6. c razreda OŠ oca Petra Perice Makarska su za mjesec prosinac trebali pročitati književno djelo za cjelovito čitanje Bajka o vratima, Daniela Dragojevića.
Nekoliko razreda Srednje strukovne škole u Makarskoj dobili su mrežne stranice iz predmeta Hrvatski jezik. Uz redovne školske aktivnosti zaronili su i u svijet digitalnih alata.
Učenici 6.c razreda OŠ oca Petra Perice Makarska su s učiteljicom Hrvatskoga jezika Goranom Babić obradili književno djelo za cjelovito čitanje Sretni kraljević povezujući književnost i gramatiku s Likovnom kulturom i Tehničkom kulturom.
Projekt “Lektira bez papira” inovativna je inicijativa usmjerena na približavanje književnosti učenicima na suvremen, kreativan i održiv način. Kroz različite aktivnosti, poput interpretacije priča, radionica recikliranja i kreativnog izražavanja, učenici razvijaju maštu, motoričke vještine i ekološku svijest. Ovaj projekt povezuje čitanje s praktičnim iskustvima, čineći učenje zabavnim i inspirativnim, a istovremeno promiče ljubav prema knjigama i očuvanje njihovih vrijednosti.
Pjesnik i komediograf Marin Držić (1508-1567), zvan Vidra, osebujna je pojava u hrvatskoj književnosti i kulturi, iznimna kako po književnom djelu, tako i po svojim shvaćanjima i životnim potezima. Govoriti o Marinu Držiću znači govoriti o proturječjima.
Uvijek je izazov pronaći nove načine za motiviranje učenika, osobito kada je riječ o čitanju lektire, koju mnogi doživljavaju kao obvezu, a ne kao užitak. Školska tema “Budimo kreativni” iz 2021. godine potaknula je promišljanje o kreativnosti u pristupu lektiri, što je inspiriralo učiteljicu Osnovne škole Brajda, Anu Kurilić, da osmisli školski projekt “Lektira bez papira”.