eTwinning projekt “Uz čitanje riječi rastu” odigrava ključnu ulogu u razvoju čitateljske kulture, kreativnosti i pismenosti među učenicima 4.c razreda OŠ kralja Tomislava u Zagrebu. Kroz aktivnosti projekta “Uz čitanje riječi rastu”, učenici ne samo da razvijaju svoje čitateljske vještine, već se potiču na kreativno izražavanje, kritičko mišljenje i međusobnu suradnju.
Jedan od najistaknutijih trenutaka ovog projekta bio je igrokaz inspiriran književnim djelom Ivane Brlić-Mažuranić “Šuma Striborova”. Učenici su kroz vlastitu kreativnost i reinterpretaciju ovog klasika stvorili izvedbu koja je spojila lektiru s današnjim vremenom. Djelomično su dodali suvremene elemente i kritiku dostupnih medijskih sadržaja, čime su potaknuli vlastitu socijalnu osjetljivost i kritičku pismenost.
Lidrano kao poticaj i prezentacija
Nastup na smotri Lidrano bio je kulminacija ovog kreativnog procesa. Učenici su imali priliku predstaviti svoj rad pred širim auditorijem, što je bilo ključno za njihov emocionalni razvoj. Sudjelovanje na Lidranu omogućilo im je razvijanje samopouzdanja, emocionalne stabilnosti i socijalnih vještina. Suočavanje s izazovima nastupa i dobivanje povratnih informacija od stručne komisije učvrstilo je njihovu unutarnju motivaciju i motivaciju za daljnji rad.
Ova predstava nije bila samo dramska interpretacija lektirnog djela, već i način kako književnost može postati most između prošlih vrijednosti i suvremenih izazova. Kroz projektno učenje, učenici su naučili kako primijeniti literaturu u svakodnevnom životu i kako koristiti književnost za izražavanje kritičkog stava prema društvenim pitanjima.
Razvijamo se uz lektiru
Važno je istaknuti da je ova predstava nastala kao dio lektirnog zadatka, a sam projekt je omogućio učenicima da uče ne samo kroz dramske aktivnosti, već i kroz interdisciplinarne pristupe, čime je potaknut njihov kreativni razvoj. Smotra Lidrano dodatno je promovirala važnost međunarodne suradnje i projektno temeljenog učenja, koje su ključne komponente eTwinning inicijative.
Kroz ovu aktivnost, učenici su dobili priliku razviti dramske vještine, kreativni izraz i kritičko mišljenje, dok su istovremeno učili kako književnost može poslužiti kao alat za razvijanje emocionalnih i socijalnih vještina. Projekt “Uz čitanje riječi rastu” pokazuje kako književnost i umjetnost mogu biti snažni alati za osnaživanje emocionalnog razvoja i kreativnog izraza učenika, dok im istovremeno omogućuju da prepoznaju i analiziraju medijske i društvene sadržaje na kritički način.
Književnost i kreativnost – moćni alati
Projekt “Uz čitanje riječi rastu” pokazao je koliko književnost i kreativnost mogu biti moćni alati u razvoju čitateljske kulture, pismenosti i emocionalnih vještina učenika. Kroz eTwinning suradnju i aktivnosti poput Lidrana, učenici ne samo da su razvijali svoje dramske vještine i kreativni izraz, već su se i suočili s izazovima koji su ih osnažili emocionalno i socijalno. Povezivanje lektire sa suvremenim izazovima i kritičkom analizom medijskih sadržaja omogućilo je učenicima da ne samo interpretiraju književna djela, već da ih primijene u kontekstu vlastitih života. Ovaj projekt dokazao je kako se kroz projektno učenje i međunarodnu suradnju mogu potaknuti važni pedagoški ciljevi, kao što su kreativnost, kritičko mišljenje i emocionalna pismenost, koji su ključni za holistički razvoj učenika.
Naša izvedba inspirirana “Šumom Striborovom” dostupna je na školskom YouTube kanalu. Pozivamo učenike, roditelje i kolege da uživaju u predstavi koju su naši učenici kreirali kroz dramske aktivnosti i kreativno izražavanje.