matematika
“Inovativna nastava matematike” – državni stručni skup nastavnika matematike

Matematika između realnog i virtualnog

XV. gimnazija iz Zagreba korisnik je projekta „Matematika između realnog i virtualnog“, a partneri u projektu su XII. gimnazija, Zagreb, Gimnazija Matije Antuna Reljkovića, Vinkovci i Gimnazija Josipa Slavenskog, Čakovec. Projekt se financira sredstvima Europskog socijalnog fonda, Operativnog programa Razvoj ljudskih potencijala 2007.-2013. u ukupnom iznosu od  1 016 019 HRK.

“Inovativna nastava matematike” – državni stručni skup nastavnika matematike

Večer matematike u 3.c I. OŠ Bjelovar

Večeras, 5. prosinca 2013. u odjelu 3.c razreda I. osnovne škole Bjelovar održana je prva “Večer matematike”. Mr. Nataša Ljubić Klemše, učiteljica savjetnica je okupila svoje učenike i roditelje na druženju kojemu je za cilj promocija matematike i izgradnja pozitivnog stava prema matematici.

“Inovativna nastava matematike” – državni stručni skup nastavnika matematike

Arhimedov zakon

Grčki fizičar i jedan od najvećih matematičara Starog vijeka – Arhimed rođen je u Sirakuzi oko 287. prije Krista. Njegov je otac bio astronom i matematičar koji je svog sina naučio svemu što je i sam znao. Arhimed je brzo usvojio očeva znanja koja su za njega bila tek početak naukovanja. Njegov duh tražio je još znanja i učenja, a to mu nitko nije mogao pružiti u Sirakuzi, pa je otišao u Aleksandriju (današnji Egipat) gdje su moćni Ptolemejevići osnovali čuvenu Aleksandrijsku knjižnicu.

“Inovativna nastava matematike” – državni stručni skup nastavnika matematike

Pitagora i geometrija

Drevne su civilizacije mnoge načine opisivanja svijeta oko sebe, a jedna je od temeljnih bio teorija geometrijskih odnosa. Kad su ljudi počeli podizati građevine, umijeće izračunavanja dimenzija postalo je vrlo važno. Veliki graditelji staroga svijeta, Babilonjani i Egipćani, pisali su rasprave o geometriji. Samoj su znanosti ime dali Grci, a izvorno mu je značenje „zemljomjerstvo“.

“Inovativna nastava matematike” – državni stručni skup nastavnika matematike

Kalkulator ili džepno računalo

Čovjek se oduvijek nastojao riješiti monotonih, teških i neugodnih poslova. Pa je za potrebe računanja izumljen kalkulator ili džepno računalo. Kalkulator je trebao uštedjeti čovjeku vrijeme i živce, ali i ispraviti jedan veliki ljudski nedostatak, pogreške pri računanju.

“Inovativna nastava matematike” – državni stručni skup nastavnika matematike

Kako se nekad brojilo

Danas možemo samo pretpostavljati kako su ljudi nekad u davna vremena brojili i kako su nazivali brojeve prije nego što su naučili pisati. U prethistoriji se čovjek u brojanju vjerojatno oslanajao na svoje zapažanje, a neka papuanska plememena još se i danas kod brojenja služe prstima na rukama i na nogama. Takav način brojenja prenijeli su i na nazive brojeva pa tako 5 doslovno prevedeno znači “ruka” dok 20 znači “dvije ruke i dvije noge”.