Posjet školskoj knjižnici

Listopad je Međunarodni mjesec školskih knjižica i knjižničari širom svijeta nastoje skrenuti pozornost na važnu ulogu koju školske knjižnice imaju u odgoju i obrazovanju mladih. Školska knjižnica je informacijsko i kulturno središte škole koja se svojom građom i aktivnošću uključuje u sva područja odgojno-obrazovnog rada. Namijenjena je svim učenicima i zaposlenicima škole.

Školska knjižnica različitim aktivnostima utječe na razvoj djetetovih navika čitanja, a preduvjet je za to dostupna, dobro opremljena, korisna i uređena knjižnica koja učenicima predstavlja prostor za druženje i učenje. Jedan od glavnih zadataka školske knjižnice je poticanje mladih na kvalitetno i redovito čitanje. Učenici 1. b razreda Osnovne škole Opuzen posjetili su školsku knjižnicu gdje ih je knjižničarka naučila kako se posuđene knjige trebaju čuvati i vratiti na vrijeme kako bi ih i druga djeca ponovo mogla posuditi i čitati. Knjižničarka je izdvajala najosnovnija pravila knjižnice, a učenici su komentirali važnost pojedinih pravila te shvatili važnost da se radi dostupnosti knjiga i knjižnice svim učenicima svi učenici trebaju pridržavati dogovorenih pravila.

opuzenDoznali su koje sve naslove školska knjižnica ima, a primjerene su njihovu uzrastu. Knjižničarka ih je poučila koja je razlika između knjige i slikovnice, ali i kako su sve one uredno posložene na policama prema abecednom redu i uzrastu korisnika. Naučili su i razliku između pojmova knjižnica i knjižara te kako u knjižnicama rade knjižničari, a u knjižarama prodavači. Knjižničarka je skrenula pozornost učenicima da mogu uvijek doći u knjižnicu ako im je potrebna pomoć pri rješavanju domaćih zadaća, priprema plakata i prezentacija, a sve s ciljem odgajanja u samostojne korisnike knjižnice. U razgovoru s knjižničarom, učenici su navodili vlastita iskustva pri posjeti različitim knjižnicama te su uočene razlike između školske i gradske knjižnice, objašnjavane su i razlike između knjižnice i knjižare. U vođenom razgovoru, učenici su izvodili zaključke da je gradska knjižnica namijenjena svim građanima, a školska knjižnica samo učenicima i radnicima škole. Ovaj posjet je bio posebno zanimljiv za učenike prvog razreda jer učenici dobivanjem iskaznice i službeno postaju članovima školske knjižnice. Prvi posjet najmlađih korisnika knjižnici završio je vrlo ugodno, a prvašići su obećali kako će već sutra ponovo doći i posuditi svoju prvu slikovnicu.

Na nastavnom satu ostvarili su se odgojno-obrazovni ishodi:

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje.

Razrada ishoda:

  • odgovara cjelovitom rečenicom
  • govori više cjelovitih rečenica tematski povezanih u cjelinu
  • poštuje pravila uljudnog ophođenja tijekom razgovora

OŠ HJ B.1.1. Učenik izražava svoja zapažanja, misli i osjećaje nakon slušanja/čitanja književnog teksta i povezuje ih s vlastitim iskustvom.

Razrada ishoda:

  • govori o čemu razmišlja i kako se osjeća nakon čitanja/slušanja književnog teksta
  • izražava opisane situacije i doživljeno u književnome tekstu riječima, crtežom i pokretom
  • izražava mišljenje o postupcima likova
  • pripovijeda o događajima iz svakodnevnog života koji su u vezi s onima u književnom tekstu

OŠ HJ B.1.2. Učenik sluša/čita književni tekst, izražava o čemu tekst govori i prepoznaje književne tekstove prema obliku u skladu s jezičnim razvojem i dobi.

Razrada ishoda:

  • opisuje situacije događaje i likove u književnim tekstovima
  • usmeno odgovara na pitanja o sadržaju teksta

OŠ HJ B.1.3. Učenik izabire ponuđene književne tekstove i čita/sluša ih s razumijevanjem prema vlastitome interesu.

Razrada ishoda:

  • upoznaje se s prostorom školske knjižnice
  • upoznaje se s radom u školskoj knjižnici
  • upoznaje se s različitim vrstama slikovnica
  • posuđuje slikovnicu za čitanje u školskoj knjižnici
  • objašnjava vlastiti izbor slikovnica.