Cjelogodišnji eTwinnig projekt Detektivi kulturne baštine

Učenici 2. razreda Osnovne škole Ante Curać – Pinjac iz Žrnova na otoku Korčuli sudjelovali su u cjelogodišnjem međunarodnom eTwinnig projektu pod nazivom Detektivi kulturne baštine. Cijelu su školsku godinu proveli istražujući svoje bogato kulturno nasljeđe te su ga predstavili ostalim sudionicima u projektu. Osim što su istraživali svoju kulturnu baštinu, naučili su puno toga o kulturnoj baštini ostalih sudionika u projektu.

Učenici su istraživali kulturnu baštinu i obrađivali:
– Tradicionalne pjesme, igre, plesovi, običaji, svečanosti
– Poznate ljude domovine
– Znamenitosti
– Spomenike i događaje
– Muzeje
– Korištenje tehnologije / tradicionalan način rada, moderan način rada

Tijekom rada na projektu koristili su različite metode i oblike rada. Učenici su istraživali kulturno blago zavičaja i prezentirali svoja saznanja unutar škole te na platformi sa ostalim učenicima sudionicima u projektu. Nakon provedbe projekta svatko od njih posjeduje vještine malog turističkog vodiča te može predstavljati svoj zavičaj.

Veselili su se nizu aktivnosti od kojih mogu izdvojiti suradnju sa lokalnim kiparom, koji ih je uputio kako oblikovati skulpturu. Obilazili su lokalne muzeje i učili o životu svojih baka i djedova. Također su obrađivali starinske igre te u slobodno vrijeme rado igraju Škatule batule i Tovar gre.

Tijekom projektnog rada koristili su web 2. 0. alate te su svoje uratke predstavili ostalim učenicima u školi.

Tijekom cjelogodišnjeg rada ostvarili su navedene ciljeve:

– poticanje emocionalnog razvoja svih učenika
– podizanje svijesti o vrijednostima lokalne, regionalne, nacionalne i europske kulturne baštine u kontekstu svjetske kulture
– razvijanje i interkulturalne kompetencije izgradnjom stavova prema vlastitoj i otvorenog pristupa drugim kulturama uz naglašavanje prihvaćanja i poštivanja drugih ljudi i drugačijih mišljenja i svjetonazora.
– istraživatnje promatranjem, bilježenjem, analizom i uspoređivanje rezultate rada
– U vizualnom i/ili umjetničkom radu prepoznavanje i interpretavija vezu između dizajna vizualnog okruženja i aktivnosti i svrha koje se u njemu odvijaju i društvenog konteksta
– Uspoređivati svoj rad s radom drugih učenika i opisivanje vlastitog iskustva stvaranja
– opisivanje umjetničkog i likovnog djela povezujući osobno iskustvo, likovni jezik i tematski sadržaj djela
– jačanje vlastitog jezičnog i kulturnog identiteta i nacionalnog identiteta

Provedenom evaluacijom shvatili su kako su puno toga naučili te bi i dalje sudjelovali u sličnim projektima.