eTwinning projekt “Legende našeg zavičaja”

Učenici 1. razreda Osnovne škole Ante Curać Pinjac iz Žrnova finalizirali su cjelogodišnji eTwinning projekt “Legende našeg zavičaja”. Marljivim radom ispunili su sve zadaće projekta i uratke predstavili putem videokonferencije ostalim sudionicima u projektu.

Učenici 1. razreda Osnovne škole Ante Curać – Pinjac iz Žrnova na otoku Korčuli sudjelovali su u cjelogodišnjem eTwinning projektu “Legende našeg zavičaja”. Autorice projekta su učiteljice Anamarija Radovanović i Diana Kunjašić iz Osnovne škole Ante Curać Pinjac iz Žrnova i Sandra Šutalo iz Osnovne škole Braće Radića iz Metkovića. Osnovni cilj projekta bio je istražiti legende zavičaja, upoznati ostale sudionike s istraženim legendama i upoznati legende zavičaja učenika sudionika u projektu. Tijekom cjelogodišnjeg rada, učenici su najprije istraživali legendu. Razgovarali su sa starijim stanovnicima mjesta, odlazili u arhiv i istraživali putem interneta. Zatim su istraženu legendu oslikali i crtežima oblikovali digitalnu slikovnicu koju su predstavili na Twinspaceu. Sadržaj legende međusobno su podijelili po ulogama, osmislili prigodne kostime za obrađenu legendu i dramatizirali. Iako su čitavu školsku godinu na snazi bile epidemiološke mjere, učenici su uratke predstavili online i sačuvali u digitalnom obliku. Učenici 1. razreda odabrali su Legendu o vilama iz Žrnova, učenici 4. razreda istražili su Legendu o Glavatu, a učenici 3. razreda upoznali su se s Legendom o kralju Norinu. Radni postupak sudionika bio je podjeljen na zadatke:

  • prijava za projekt zainteresiranih partnerskih škola
  • dogovor o aktivnostima zainteresiranih partnerskih škola putem videokonferencije
  • predstavljanje razreda i škole u Padletu
  • izrada loga projekta u Canvi
  • prvi zadatak (istražiti fabulu legende) do 1. prosinca 2020. godine
  •  drugi zadatak do 1. ožujka 2021. godine (izraditi s učenicima slikovnicu s ilustracijama i crtežima)
  • treći zadatak do 1. svibnja 2021. godine (istraženo prikazati putem digitalnih alata Book Maker, Book Creator, MyStorybook i sl.)
  • predstavljanje radova (u školi, u lokalnoj zajednici, FB stranici, TwinSpaceu)

Nakon podjele zadataka krenulo je odrađivanje sljedećih aktivnosti:

  1. Izlazak na teren i prikupljanje informacija od starijih stanovnika mjesta, arhiva i sl.
  2. prikazati legendu u obliku slikovnice
  3. Dramatizacija legende (kreiranje kostima, scene, podjela uloga…)
  4. Prikazati legendu putem digitalnih alata
  5. Izraditi plakate, brošure i sl. kako bi zainteresirali širu javnost za upoznavanje sa istraženom legendom
  6. Tiskanje slikovnice

Marljivim cjelogodišnjim radom učenici su ostvarili sve planirane zadatke i na samom kraju predstavili ih svim sudionicima putem videokonferencije. Cjelogodišnja projektna nastava veseli učenike, u njima pobuđuje zanimanje za istraživanjem, druženjem, razgovorom, dijeljenjem informacija i potiče ih na međusobno poštivanje.