prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Gimnazija Vukovar dio nacionalnog istraživanja o digitalnim navikama mladih

Gimnazija Vukovar sudjeluje u nacionalnom istraživanju pod nazivom „Korištenje digitalne tehnologije i dobrobit djece i mladih“, a koje se provodi u sklopu CARNET-ovog projekta BrAIn – Primjena digitalnih tehnologija temeljenih na umjetnoj inteligenciji u obrazovanju.

Projekt BrAIn predstavlja nacionalni razvojno-istraživački projekt kojemu je cilj unaprijediti digitalne kompetencije i dobrobit djece i mladih u obrazovnom sustavu Republike Hrvatske kroz primjenu umjetne inteligencije (UI) i suvremenih digitalnih alata. Projekt je usmjeren na razvoj i implementaciju digitalnih tehnologija (s naglaskom na umjetnu inteligenciju) u obrazovnim sustavima s ciljem unaprjeđenja kvalitete poučavanja i učenja.

Temeljna premisa projekta ističe kako primjena suvremenih tehnologija doprinosi stvaranju personaliziranijeg, učinkovitijeg i inkluzivnijeg obrazovanja, usmjerenog na odgovaranje izazovima 21. stoljeća. Osim tehnološke komponente, projekt se bavi i psihosocijalnim aspektima korištenja digitalnih alata, pri čemu predistraživanje ima važnu ulogu u ispitivanju povezanosti između korištenja digitalne tehnologije i emocionalne, socijalne i školske dobrobiti djece i mladih.

Predistraživanje je usmjereno na prikupljanje podataka o obrazovnim i svakodnevnim praksama korištenja digitalne tehnologije među učenicima, obrazovnim djelatnicima (nastavnicima, stručnim suradnicima i ravnateljima) te roditeljima/skrbnicima. Poseban naglasak stavljen je na prepoznavanje rizičnih i zaštitnih čimbenika u korištenju digitalnih tehnologija te na njihov potencijalni utjecaj na dobrobit učenika.

Podaci dobiveni ovim istraživanjem služit će za oblikovanje nacionalnog okvira digitalne pismenosti i dobrobiti djece i mladih, kao i za izradu preporuka za odgovornu i sigurnu upotrebu digitalnih tehnologija u obrazovnim kontekstima.

Uloga Gimnazije Vukovar u ovom istraživanju bila je višeslojna te je uključivala: popunjavanje online upitnika učenika, nastavnika i roditelja/skrbnika, čime su prikupljeni podaci o navikama, stavovima, vještinama i emocionalnim reakcijama povezanima s korištenjem digitalne tehnologije; organizaciju i provedbu fokus grupa za učenike i nastavnike, u suradnji s istraživačkim timom Hrvatskog katoličkog sveučilišta kako bi se dobio višestruki uvid u iskustva i percepcije različitih dionika školskog života; koordinaciju komunikacijskih i tehničkih aspekata provedbe istraživanja u suradnji s razrednicima, stručnim suradnicima i ravnateljstvom škole.

Istraživanje je provedeno u skladu s najvišim etičkim načelima, uz odobrenje Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih Republike Hrvatske te suglasnost Etičkog povjerenstva Hrvatskog katoličkog sveučilišta. Fokus grupe u Gimnaziji Vukovar proveli su članovi istraživačkog tima HKS-a, pod stručnim vodstvom izv. prof. dr. sc. Marine Merkaš i dr. sc. Ane Žulec Ivanković. Voditeljice istraživanja, osobno su moderirale rasprave s učenicima i nastavnicima, čime je otvoren prostor za promišljeni strukturirani razgovor o aktualnim temama poput digitalne pismenosti, uloge umjetne inteligencije u obrazovnim procesima, emocionalne dobrobiti učenika te izazova s kojima se svakodnevno suočavaju obrazovni djelatnici u kontekstu ubrzane digitalne transformacije.

Sudjelovanjem u ovom znanstvenom istraživanju, učenici i nastavnici Gimnazije Vukovar aktivno doprinose oblikovanju nacionalne obrazovne politike usmjerene prema digitalnoj transformaciji obrazovanja, promicanju dobrobiti mladih te razvoju uključivih, sigurnih i poticajnih obrazovnih okruženja. Ovakvi oblici suradnje između znanstvenih institucija i škola nužni su za stvaranje obrazovnog sustava temeljenog na dokazima, inovacijama i odgovornosti prema budućim generacijama.