prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Michael Thonet i Canva

Učenici trećeg razreda Drvodjeljske škole Zagreb, smjer drvodjeljski tehničar restaurator, susreli su se s tehnološkim procesom savijanja drva u nastavnom predmetu Praktikum tehnologije i sastavljanja. Upoznali su lik i djelo Michaela Thoneta, naučili su u čemu je tajna savijanja drva i zašto se ta tehnologija zove vrhom drvodjeljskog umijeća.

Michael Thonet, izumitelj i dizajner namještaja od punog savijenog drva bio je začetnik industrijske proizvodnje namještaja. Provodeći puno različitih ispitivanja, pronašao je način kako obratke većih debljina savijati bez opasnosti od loma. Na vanjskoj strani obratka postavio je metalnu čeličnu traku, koja je preuzela dio vlačnih naprezanja. Da bi se smanjile deformacije, drvo je hidrotermički obradio. Savijanjem su nastali brojni oblici stolica, nogu stolova, vješalica i namještaja za djecu pod jedinstvenim nazivom “Thonetov namještaj”.

Ishodi koje su učenici ostvarili:

  • prepoznati promjene u tehnologiji izrade namještaja krajem 19. stoljeća
  • identificirati specifične komade savijenog namještaja
  • vrednovati rad Michaela Thoneta
  • izraditi infografiku u digitalnom alatu
  • provesti samovrednovanje i vršnjačko vrednovanje.

Kako bi na jednom mjestu vizualno prikazali usvojene informacije, na prijedlog predmetne nastavnice Ankice Rebrović izrađivali su infografike u digitalnom alatu Canva. Učenici su zadatak odradili na dva načina: jedna grupa je izrađivala nove infografike, a druga je koristila već postojeće predloške, koje su prilagodili zadanom zadatku. Teme učeničkih infografika su bile različite: biografija Michaela Thoneta, tehnološki proces savijanja, stolica br. 14, hidrotermička obrada drva i greške pri savijanju. Kako bi se ojačao partnerski odnos u procesu učenja, poučavanja i vrednovanja aktivnost koja je uslijedila nakon izrade zadatka bila je samovrednovanje i vršnjačko vrednovanje učeničkih radova. S obzirom da učenici aktivno odrađuju sve zadane zadatke u odabranim digitalnim alatima i ovaj je rad dodan u njihove digitalne učeničke mape.