prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Održivi razvoj u eTwinning projektu „Živimo zeleno 2“

Učenici 3.a OŠ Split 3 i 4.c OŠ Trstenik iz Splita u drugom polugodištu nastavili su s radom na ekološkim aktivnostima u sklopu eTwinning projekta “Živimo zeleno 2/Living greenly 2” autorica Ivane Rendulić i Marine Arambašić.

Prva aktivnost u 3.a bila je kreativna reciklaža. Učenici su dobili zadatak prikupiti stare kutije i različitu ambalažu. Na satu Likovne kulture izrađivali su maketu okolice škole. Radom u skupinama, nastali su zanimljivi uratci.

Za Dan sigurnijeg interneta naučili su što je Netiketa tj. pravila pristojnosti na internetu. U mjesecu ožujku sudjelovali su u akciji oplemenjivanja okoliša škole u suradnji sa splitskim umirovljenicima te udrugom Zasadi stablo, ne budi panj! Povodom Dana voda, Dana planeta Zemlje i Svjetskog dana obnovljivih izvora energije izlagali su uz ppt prezentacije i pisali pjesme.

Odradili su i aktivnost Ptičji izazov. Morali su smisliti zadatak za projektne partnere koji su trebali odraditi do kraja mjeseca svibnja. Trećaši su projektnim partnerima postavili izazov u kojem su trebali otpjevati i snimiti videozapis pjevanja pjesme u kojoj se spominje ptica selica ili stanarica. S druge strane, prihvatili su izazov učiteljice Ivane Rendulić i njezinih učenika iz OŠ Lipovac, a zadatak je bio izraditi 3D pticu od papira. Učenici 3.a odradili su oba izazova, izradili su ptice od papira i otpjevali pjesmu Proljeće u srcu u kojoj se spominje ptica sjenica. Svoje uratke postavili na zajednički Padlet, a sve postavljene aktivnosti autorice projekta objedinile su u zajedničku digitalnu knjigu izrađenu u alatu Genialy.

Na red je došao izazov Plogging – trčanje i prikupljanje otpada. Sunčani, proljetni dan bio je izvrstan povod da učenici navuku rukavice i očiste školsko dvorište i igralište od smeća. Uživali su u ovoj veseloj aktivnosti u kojoj su na zabavan i aktivan način pridonijeli zaštiti i očuvanju prirode.

Krajem svibnja održana je videokonferencija s učenicima 2.a OŠ Lokve-Gripe na kojoj su učenici recitirali razredne eko-pjesmice te predstavili projektne aktivnosti. Na kraju projekta, učenici su popunili evaluacijski upitnik putem Google Forms obrasca te crtanjem veselih smalića iskazali svoje zadovoljstvo projektom.

Učenici 4.c razreda u siječnju su se uključili u akciju skupljanja čepova do skupih lijekova. Dan sigurnosti na internetu obilježili su prezentiranjem prigodnih plakata te naučili koliko je važna zaštita na internetu. Tijekom ožujka posjetili su šumicu u blizini škole. Istražili su gdje ima najviše sunčevog svjetla, mjerili ubodnim termometrom temperaturu iznad površine zemlje i u zemlji te slušali i snimali zvukove ptica. Na satu Likovne kulture izradili su model šume i njezinih stanovnika. Obilježili su Svjetski dan voda putem ppt prezentacija i pisanjem pjesama o vodi. Istaknuli su važnost zaštite i očuvanja pitke vode te njihov doprinos u štednji vode.

Sudjelovali su na 6. likovno-literarnom natječaju “Zeleno srce kuca za nas” OŠ Starigrad- Paklenica. Poslano je nekoliko likovnih radova na temu Slapovi u zagrljaju gorskih šuma. Akcija čišćenja zelene površine na balkonu učionice bio im je pravi izazov. Odradili su Plogging i u rekordnom roku sakupili smeće s južne strane škole. Sve se može, kad se hoće! Jedan učenik je izradio društvenu igru “Tko sadi, taj i radi”. Četvrtaši su se dobro zabavili i puno toga naučili igrajući je. Uz pomoć aplikacije Pl@ntNet istraživali su nazive biljaka iz okoliša škole. Listove, koji su pali na tlo, donijeli su u razred i nastavili s istraživanjem. Na taj način bili su sigurni o kojoj je biljci riječ.

U sklopu Učeničke zadruge “Oblutak” uređivali su okoliš škole sadnjom cvijeća. Uživali su radeći na svježem zraku zadovoljni što će okoliš škole biti uredan i rascvjetan. Crtali su strip na temu zaštite i očuvanja okoliša i izrađivali plakate o zaštiti biljaka.

Sudjelovali su u Ptičjem izazovu i prvo napravili vlastiti izazov. Fotografirali su ptice (galeba i vranu) na balkonu njihove učionice. Također, snimili su zvukove ptica u okolišu škole i postavili na zajednički Padlet. Odradili su i izazov br. 14. učiteljice Sandre Podrug iz OŠ Split 3. Otpjevali su pjesmu “Golube pitomi” u prekrasnoj prirodi NP Krka koji su odabrali kao destinaciju svog jednodnevnog izleta. Izrađivali su ogrlice za Majčin dan od otpadnih materijala i time pokazali da su ekološki osviješteni. Za kraj projekta imali su videokonferenciju s projektnim partnerima, učenicima 4.a  OŠ Trstenik kojima su prezentirali projektne aktivnosti.

Oduševljeni ovim predivnim projektom, svi učenici obojali su sretne smajliće kao evaluaciju projekta.

Učenici obaju razreda splitskih partnerskih škola izrazili su želju za nastavkom rada i suradnje s projektnim partnerima na korisnim i zabavnim projektnim aktivnostima eTwinning projekta “Živimo zeleno 2“ i iduće školske godine.