Razumijemo se, zar ne?

Školsku godinu 2020./2021. učenici 3. a i 4. b razreda zajedno s učiteljicama Benita Vladušić i Terezija Zokić iz Osnovne škole Bijaći iz Kaštel Novi uključili su se u jednogodišnji eTwinning projekt. Projekt je nastavak suradnje projektnih partnera iz eTwinning projekta “Sigurnim korakomu školu 1” koji je trajao tijekom školske godine 2019./2020.

Autorice projekta su učiteljice Branka Pastuović iz Osnovne škole Brodarica iz Šibenika i Iva Palčić Strčić iz Osnovne škole Središće iz Zagreba. Projektom se želi osnažiti učenike i učitelje u primjeni IKT-a u nastavi i za nastavu tijekom svih oblika nastave (redovna, INA, izborna, izvanučionička nastava, udaljeno učenje) i kompetencijama za inovativno i kreativno rješavanje nepredvidivih izazova poput situacije COVID-19. Svrha projekta je razvijanje, poticanje i poboljšanje čitalačke, prirodno-znanstvene i matematičke pismenosti u okviru sadržaja i ishoda predmetnih kurikula i MPT za učenike razredne nastave.

učenici u razredu projekt razumijemo seTema projekta “Sigurnim korakom u školu 2” je pismenost, jezik i komunikacija. Stoga ni ne čudi što je podnaslov projekta “Razumijemo se, zar ne?”.

U nastavku su opisane aktivnosti koje su učenici 3. a i 4. b razreda realizirali tijekom mjeseca rujna i listopada.

  1. Prvi dan škole: COVID – Razredna pravila

Učenici su ponovno zajedno, ali pod novim okolnostima. U školu ulaze jedno po jedno s maskama na licu koje imaju do ulaska u učionicu. Na ulazu brišu noge i dezinficiraju ruke. U učionici ih čekaju upute i razredna pravila kojih se trebaju pridržavati.

  1. Upoznavanje učenika s projektom “Sigurnim korakom u školu 2”

Na Satu razrednika je učenicima predstavljen projekt “Sigurnim korakom u školu 2”. Učenici se unaprijed raduju novim aktivnostima i izazovima.

  1. Dan poštanske marke, 9. rujan 2020. godine

Prvi značajan dan u mjesecu rujnu kojeg su učenici 3. a i 4. b obilježili s nizom aktivnosti bio je Dan poštanske marke. Istražili su koji su sve motivi zastupljeni na markama. Potom je uslijedila aktivnost izrade omotnica i poštanskih maraka. Učenici su poštanske markice zalijepili na omotnice koje su samostalno izradili i na njima napisali adresu pošiljaoca kojem je pismo namijenjeno.

  1. Europski dan jezika, 26. rujan 2020. godine

Uz obilježavanje Europskig dana jezika učenici su oslikali i napisali poruku dobrodošlice novom učeniku/novoj učenici u njihov razred. Proveli su i aktivnost kojom su slušanjem pokušali prepoznati o kojem je stranom jeziku riječ.

  1. Međunarodni dan gluhih i nagluhih osoba, 26. rujan 2020. godine

Za obilježavanje Međunarodng dana gluhih i nagluhih osoba poslužile su poveznice Hrvatskog saveza gluhih i nagluhih osoba. Kao voditeljica grupe izvannastavnih aktivnosti i osoba koja se aktivno služi i komunicira znakovnim jezikom, školska psihologinja Rajka Šore je održala radionicu “Komunikacija znakovnim jezikom”. Učenike je naučila znakovnu dvoručnu abecedu kao i s čestim riječima i pojmovima iz svakodnevne komunikacije. Učenici su se i sami pokušali predstaviti i reći ponešto o sebi znakovnim jezikom.

  1. Europe Code week

Tijekom prvog tjedna listopada održava se Europe Code week. Stoga je i podnaslov projekta za mjesec listopad bio “Kako se igrati i programirati?”. Kodiranje je bila nova aktivnost u kojoj su se učenici jako dobro snašli, ali se i zabavili.

  1. Dan kruha i zahvalnosti za plodove zemlje

Kao i svake godine, u školi se početkom listopada obilježavaju Dani kruha i dani zahvalnosti za plodove zemlje. Tih dana učenici donose plodove zemlje u svojim košaricama, stare predmete iz kućanstva, vinograda, konobe… Od prikupljenog materijala učiteljice Benita Vladušić i Terezija Zokić već godinama osmišljavaju i postavljaju izložbeni prostor u atriju škole. Uoči Dana kruha svaki razred pripremi košaru s kruhom koji se blagoslovi. Blagoslovljeni kruh se podijeli među učenicima kojeg i blaguju.

  1. Međunarodni dan jabuka, 20. listopad 2020. godine

Dan jabuka su učenici 3. a i 4. b razreda obilježili izradom jabuka koje izrezivali od crvenog i zelenog hamer papira. Gotove su jabuke vješali na stablo. Na školskom panou su postavili izreke o jabuci koje su prigodno ilustrirali.

  1. Jabučni sudoku

Nakon osnovnih podataka i informacija o pravilima igre sudoku, učenici su s nestrpljenjem započeli s igrom jabučni sudoku koja ih je oduševila. Nakon nekoliko odigranih jabučnih, učenici su upoznali i sudoku s brojevima, osnovnu, a potom se okušali i na višoj razini. Nakon provedenih aktivnosti su znali nešto više o:

  • pravilima igre sudoku
  • vrstama jabuka,
  • igri sudoku s brojevima (početna razina)
  • igri sudoku (viša razina, na razini pokušaja).

Uz navedene aktivnosti provodilo se i vrednovanje:

  1. vrednovanje za učenje
  2. vrednovanje kao učenje (samovrednovanje)
  3. vrednovanje naučenog

Navedenim aktivnostima tijekom rujna i listopada ostvareni su odgojno-obrazovni ishodi i očekivani međupredmetni ishodi a u skladu s istaknutom svrhom projekta s naglaskom na aktivno učenje, elemente učenja kroz igru i uporabu IKT-a. Nakon provedenih aktivnosti u sklopu eTwinning projekta tijekom rujna i listopada, slijede pripreme i planovi za one koje slijede u mjesecu studenom. Dodatni poticaj za nastavak sudjelovanja u ovom hvale vrijednom i uspješnom projektu jest nagrada koju je dobila učiteljica Branka Pastuović, autorica eTwinning projekta “Sigurnim korakom u školu 1”. Naime, na godišnjoj eTwinning konferenciji održanoj online  u srijedu, 11. studenog 2020. godine u organizaciji Nacionalne službe za podršku eTwinningu Agencije za mobilnost i programe Europske unije, projekt je osvojio najvišu nacionalnu nagradu COMET 2020.