prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Sigurniji internet za sve

Kako bi podigli svijest o ovim problemima i potaknuli odgovorno ponašanje u digitalnom svijetu, Gimnazija Vukovar tradicionalno obilježava Dan sigurnijeg interneta kroz niz edukativnih aktivnosti.

U današnje digitalno doba, sigurnost na internetu predstavlja izazov s kojima se suočavaju korisnici svih dobnih skupina. Iako internet nudi neograničene mogućnosti za komunikaciju, obrazovanje i zabavu, istovremeno donosi i brojne rizike poput cyberbullyinga, krađe identiteta, širenja lažnih vijesti i ovisnosti o društvenim mrežama. Kako bi podigli svijest o ovim problemima i potaknuli odgovorno ponašanje u digitalnom svijetu, Gimnazija Vukovar tradicionalno obilježava Dan sigurnijeg interneta kroz niz edukativnih aktivnosti. Ove su godine, učenici sudjelovali u raznim događanjima kako bi razvili svijest o sigurnosnim izazovima na internetu i usvojili strategije njihovog rješavanja.

Obilježavanje je započelo edukativnim predavanjem policijske službenice Marine Bukal, koja je govorila o sigurnosti na internetu, prepoznavanju i prijavljivanju cyber prijetnji te mjerama zaštite osobnih podataka. Predavačica je svojim iskustvom i profesionalnim pristupom uspjela učiniti temu pristupačnom i zanimljivom dok je kroz konkretne primjere i odgovore na učenička pitanja, omogućila jasnije i konkretnije razumijevanje sigurnosnih prijetnji i njihovih posljedica. Ovo interaktivno predavanje omogućilo je učenicima prvih i drugih razreda aktivno sudjelovanje u raspravama, analizama i simulacijama, čime su ojačali svoje digitalne kompetencije i postali svjesniji opasnosti te mogućnosti zaštite u digitalnom prostoru. Uz predavanje, organizirana je i izložba učeničkih plakata koji su tematizirali važne aspekte sigurnosti na internetu.DSI_2025_izložba_radova

Plakati su obuhvatili teme cyberbullyinga, širenja lažnih vijesti, utjecaja društvenih mreža na mentalno zdravlje, obrazovanja u doba umjetne inteligencije, krađe identiteta, nasilja u medijima te nomofobije – straha od odvojenosti od mobilnog uređaja. Kroz kreativne prikaze i istraživanja, učenici su pokazali razumijevanje problema i predložili načine kako se odgovorno ponašati u digitalnom okruženju. Učenički radovi izloženi su u predvorju škole, tijekom cijelog tjedna kako bi svi učenici i nastavnici imali priliku informirati se o sigurnosnim izazovima u digitalnom dobu.DSI_2025_izložba

S učenicima četvrtih razreda provedena je radionica „Ljubav ili ne“ u organizaciji Centra za sigurniji internet. Tema radionice bila je analiza intimnih odnosa u digitalnom svijetu, s naglaskom na pojave poput sextinga i sextortiona. Učenici su imali priliku raspravljati o posljedicama neodgovornog dijeljenja osobnih informacija i razvijati svijest o važnosti digitalnog identiteta i privatnosti dok su učenici drugih razreda sudjelovali u interaktivnoj aktivnosti „Potraga za boljim i sigurnijim internetom“ koju je organizirala udruga Suradnici u učenju.

Ova je aktivnost uključivala zanimljive i edukativne zadatke koji su poticali kritičko razmišljanje o sigurnosti na internetu i etičkom korištenju digitalnih tehnologija. Učenici trećih razreda sudjelovali su u analizi dokumentarnog filma „The Social Dilemma“ (2020), redatelja Jeffa Orlowskog. Film se bavi utjecajem društvenih mreža na ljudsko ponašanje, mentalno zdravlje i društvene odnose, s posebnim naglaskom na algoritme koji upravljaju sadržajem prikazanim korisnicima. Kroz svjedočanstva bivših zaposlenika tehnoloških divova Facebooka, Googlea i Instagrama, film razotkriva načine na koje personalizirani algoritmi prilagođavaju sadržaj s ciljem zadržavanja pažnje korisnika. Nakon gledanja filma, učenici su analizirali razloge i posljedice ovisnosti o društvenim mrežama, širenja dezinformacija te utjecaja digitalnih platformi na formiranje mišljenja.
Posebno značajan doprinos programu bio je webinar „Dan sigurnijeg interneta 2025.“ u organizaciji zagrebačke Industrijske strojarske škole i Gimnazije Vukovar a koji je bio namijenjen svim srednjoškolcima koji su kroz kvizove i kolaborativne aktivnosti putem pametnih telefona i računala mogli testirati svoje znanje i razvijati vještine digitalne pismenosti.

Zajednički cilj svih aktivnosti bio je potaknuti učenike na kritičko promišljanje o vlastitom ponašanju na internetu te ih osvijestiti o rizicima povezanim s privatnošću, digitalnim identitetom i sigurnošću u online svijetu. Digitalna pismenost i sigurnost na internetu sve su važniji aspekti suvremenog obrazovanja, a ovakve inicijative potrebne su za stvaranje odgovornog i sigurnog online okruženja za sve generacije.