prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Timska nastava i analiza lažnih vijesti u sklopu Dana medijske pismenosti

U četvrtak, 10. travnja 2025., u Ekonomskoj i birotehničkoj školi Bjelovar održana je timska nastava.

Povod je bio obilježavanje 8. Dana medijske pismenosti, a nastava je održana kroz suradnju nastavnih predmeta Kompjutorska daktilografija i Engleski jezik. Aktivnost pod nazivom “Fake News Analysis – How to Detect Misinformation Online” bila je usmjerena na učenike upravnog smjera, a provedena je u okviru međupredmetne nastave s ciljem razvijanja više vrsta pismenosti važnih za život u suvremenom digitalnom okruženju.

Vjerodostojnost objavljenih informacija

Učenici su tijekom nastavnog sata vježbali tipkanje različitih medijskih sadržaja na engleskom jeziku, analizirali primjere vijesti iz svakodnevnog medijskog okruženja te, uz pomoć dostupnih digitalnih alata, provjeravali točnost i vjerodostojnost objavljenih informacija. Na taj su način razvijali ne samo vještinu brzog i točnog tipkanja, već i kritičko promišljanje, digitalne kompetencije te jezične i medijske vještine.

Utjecaj lažnih vijesti

U okviru predavanja učenici su se upoznali s osnovnim pojmovima vezanima uz rad medija – analiza izvora, provjera činjenica, etika u medijima – a posebna pozornost posvećena je razlikovanju točnih i netočnih informacija te načinu na koji se one šire. Također, razgovaralo se o utjecaju lažnih vijesti na društvo i svakodnevni život, ali i o važnosti engleskog jezika kao globalnog komunikacijskog alata u kontekstu medijske pismenosti.

Timska nastava organizirana je i provedena pod vodstvom nastavnice Aleksandre Hohnjec, mag. oec., i profesorice Sonje Ognjačević, prof. engleskog jezika i fonetike, u skladu s planiranim kurikulumom škole.

Evaluacija aktivnosti provedena je putem online ankete, a rezultati su pokazali visoku razinu angažiranosti i zadovoljstva učenika. Istaknuli su kako su kroz ovu nastavu usvojili korisna znanja i vještine koje će im koristiti u daljnjem obrazovanju i svakodnevnom životu.