“Znanje je u modi!” – primjer iz prakse

Cilj projekta bio je obavljanje ljetne stručne prakse učenika drugih i trećih razreda, smjer hotelijersko-turistički tehničar, na odgovarajućim radnim mjestima za njihovo odabrano zanimanje kako bi stekli nove vještine u radu na hotelskoj recepciji i turističkoj agenciji.

Turističko-ugostiteljska i prehrambena škola Bjelovar provela je Erasmus+ projekt “Znanje je u modi!” u razdoblju od 1. listopada 2020. godine do 30. rujna 2021. godine. Cilj projekta bio je obavljanje ljetne stručne prakse učenika drugih i trećih razreda, smjer hotelijersko-turistički tehničar, na odgovarajućim radnim mjestima za njihovo odabrano zanimanje kako bi stekli nove vještine u radu na hotelskoj recepciji i turističkoj agenciji. Na taj način učenici su dobili priliku primijeniti i usavršiti stečeno teorijsko znanje u školi u praktičnom dijelu obrazovanja. Ovim su projektom učenici usvojili nova znanja i stekli vještine kojima će moći, po završetku školovanja, konkurirati na domaćem ali i europskom tržištu rada.

Učenici su stručnu praksu obavljali u Malagi u Španjolskoj. U organizaciji i provedbi projekta školi je pomogla partnerska ustanova euroMind koja je organizirala smještaj i radna mjesta na kojima su učenici obavljali ljetnu stručnu praksu. Koordinatorica projekta bila je nastavnica ekonomske grupe predmeta Ana Špoljar. Dio projektnog tima bile su stručne suradnice Vedrana Viljevac Barić (psihologinja) i Tatjana Bedeković (socijalna pedagoginja) te nastavnice Rajka Marković i Slađana Vidačić. U projektne aktivnosti bilo je uključeno 16 učenika: devet učenika je obavljalo stručnu praksu u hotelima, a sedam učenika u turističkoj agenciji.

Aktivnosti projekta:

  1. Pripremne aktivnosti

U prvom dijelu projekta izvršen je izbor učenika na temelju poziva na natječaj. Nakon provedbe natječaja učenici su pristupili pripremama za mobilnost. Provedena je početna jezična procjena na portalu OLS (Online Linguistic Support) i učenicima su bili dodijeljeni tečajevi engleskog i španjolskog jezika (minimalno je bilo potrebno odraditi 12 sati ukupno za oba tečaja). Provedena je jezična, kulturološka i stručna priprema, održana su dva roditeljska sastanka i potpisani su ugovori između škole, partnerske organizacije i roditelja. Organizirana su dva projektna dana na kojima su učenici prisustvovali predavanjima i radionicama i tečaju španjolskog jezika kojeg je, u trajanju od 10 sati, održala Rea Bedeković.

2. Aktivnosti tijekom mobilnosti

U drugom dijelu projekta učenici su obavljali 182 sata ljetne stručne prakse. Učenici drugog razreda praksu su obavljali u sklopu hotelske recepcije i jednim dijelom u hotelskom domaćinstvu. U hotelu Feel Soho Malaga radili su Mihovil Antolin, Elena Jaušić, Gabriela Madžarević, Dorijan Makar i Filip Šimunović. U hotelu Feel Malaga Center radili su Sara Antolović, Karla Galir, Nela Križić i Korina Novak. Leonarda Blagojević, Mia Lončar, Nives Prpić, Mateo Peršin, Klara Slivar, Antonela Šalić i Anamarija Turina stručnu su praksu obavljale u turističkoj agenciji Coeo Malaga SL u svojstvu turističkog vodiča. 

Učenici su sudjelovali na dva predavanja “Moja slika na budućem tržištu rada” i “Kreativnost u poslu”. Tijekom boravka u Španjolskoj učenici su dobili priliku, u organizaciji partnerske ustanove, sudjelovati u kulturnim aktivnostima. Za njih je organiziran turistički obilazak Malage te posjet najznačajnijim atrakcijama. Ujedno je cilj obilaska bio da se učenicima omogući lakše snalaženje po gradu i uputi ih se u korištenje javnog prijevoza kako bi mogli dolaziti i odlaziti s posla. Imali su i organizirane posjeta Sevilli, Cordobi i Granadi. S nastavnicama u pratnji posjetili su Sea Life Aquarium u Benalmadeni. Kroz kulturološke aktivnosti imali su priliku upoznati povijesnu i kulturnu baštinu Španjolske. Po završetku provođenja mobilnosti partnerska ustanova organizirala je podjelu potvrda o obavljenoj stručnoj praksi.

3. Aktivnosti nakon mobilnosti

Treći dio projekta provodio se po povratku učenika s mobilnosti. Učenici su pristupili završnoj jezičnoj provjeri i ispunjavanju anketnih upitnika od strane Europske komisije. Organizirano je obilježavanje Erasmus dana tijekom kojega su sudionici projekta novim generacijama učenika predstavili svoja iskustva. Sudionicima projekta uručene su potvrde o sudjelovanju u projektu i Europass Mobility dokumenti. Članovi projektnog tima će u narednom razdoblju predstaviti rezultate projekta na svojim Županijskim i Međužupanijskim stručnim vijećima. Također, učenici i članovi projektnog tima će tijekom nastavne godine 2021./2022. provesti aktivnosti s kojima će upoznati lokalnu zajednicu rezultatima provedbe mobilnosti.

Učenici su, zahvaljujući mobilnosti, podigli razinu ključnih kompetencija i vještina. Stručne su kompetencije nadogradili novim znanjima o organizaciji rada, uporabom novih oprema, programa i tehnologija u struci svakodnevnim rješavanjem problema i poslova u turističkim agencijama i recepcijskom poslovanju. Također, unaprijedili su vještinu kritičkog promišljanja i snalaženja u nepredvidivim situacijama. Komunikacijske, jezične i socijalne vještine u svakodnevnom radu i sudjelovanjem u kulturnim aktivnostima usavršili su i naučili primjenjivati u nastavnom procesu. Proširili su vidike i postali svjesniji života u europskom okružju, kulturnim i običajnim razlikama Europske unije.