U projektu su sudjelovali svi učenici od 1. do 4. razreda sa svojim učiteljicama. Voditeljice projekta su učiteljica Jagoda Čopac i knjižničarka Natalija Šegvić.
Projekt se temeljio na suradnji kulturne i odgojno-obrazovne ustanove, a provodio se u obliku pet tematskih radionica raspoređenih kroz školsku godinu.
Ciljevi:
- poticanje čitateljskih navika i ljubavi prema knjizi i knjižnici
- razvoj socijalno-emocionalnih vještina kroz teme poput nenasilja, različitosti, dječjih prava i važnosti obrazovanja
- jačanje medijske, digitalne i informacijske pismenosti učenika
- povezivanje škole i knjižnice kao poticajnih okruženja za učenje
- promicanje timskog i stvaralačkog rada.
Opis radionica
1. “Od nas malih, veliko NE nasilju” (07.–10.10.2024.)
Radionica je organizirana povodom obilježavanja Međunarodnog dana nenasilja. Aktivnosti su uključivale PPT prezentaciju o pojmu i vrstama nasilja, razgovor s učenicima, kreativni zadatak crtanja superjunaka koji se bori protiv nasilja te čitanje priče prilagođene uzrastu. Učenici su aktivno sudjelovali u radionici, pokazali razumijevanje teme i visoku razinu kreativnosti. Radionica je postigla ciljeve senzibilizacije za nenasilno ponašanje i razvoj empatije.
2. “Svi smo DRUGAČIJI, a ISTI” (19.–22.11.2024.)
Radionica je provedena uz gledanje UNICEF-ova crtića “Svi imamo prava”, nakon kojega su učenici sudjelovali u kvizu o dječjim pravima i dužnostima te slušali priču o prihvaćanju različitosti. Pokazali su interes i spremnost na razgovor o temi različitosti. Istaknuta je vrijednost tolerancije i jednakosti. Nagrade u obliku knjiga dodatno su motivirale učenike.
3. “Budimo što želimo!” (27.–30.01.2025.)
Povodom Svjetskog dana obrazovanja, radionica je obradila temu važnosti učenja i budućih zanimanja. Učenici su sudjelovali u razgovoru o svojim željama, rješavali kviz i čitali priču povezanu s obrazovanjem. Bili su izrazito angažirani i motivirani, a mnogi su pokazali konkretna znanja o obrazovnim putevima. Aktivnosti su doprinosile promišljanju o osobnim ciljevima i cjeloživotnom učenju.
4. “Magija knjiga i čitanja” (07.–10.04.2025.)
U radionici povodom Svjetskog dana dječje knjige predstavljene su najpoznatije knjige za djecu, organiziran je kviz asocijacija te grupni zadatak prepričavanja književnih ulomaka. Radionica je dodatno ojačala motivaciju za čitanje. Učenici su razvijali vještine slušanja, izražavanja i timskoga rada.
5. “Sport kao put do zdravlja i prijateljstva” (05. i 08.05.2025.)
U sklopu ove radionice održana je igra Lov na blago te kviz o hrvatskim sportašima i njihovim postignućima. Aktivnosti su se odvijale u prostorima OŠ Plokite. Radionica je odlično prihvaćena, osobito zbog dinamičnih timskih zadataka. Učenici su pokazali znanje, snalažljivost i zajedništvo.
Evaluacija
Evaluacijski upitnik ispunilo je 138 učenika:
- 81,6 % učenika izjavilo je da su im radionice bile zanimljive
- većina učenika naučila je nove informacije i vještine
- najzabavnije aktivnosti: kvizovi i potraga za blagom
- ocjene radionica: velika većina dala je ocjenu 5
- većina učenika želi da se ovakve radionice ponavljaju i češće održavaju.
Projekt ispunio zadane ciljeve
Projekt Čitajmo i pričajmo ispunio je sve zadane ciljeve. Tematski prilagođene i pedagoški utemeljene radionice omogućile su učenicima razvoj čitateljskih, komunikacijskih, socijalnih i digitalnih kompetencija. Visoka angažiranost učenika, pozitivne povratne informacije i njihovi prijedlozi za nastavak ovakvih aktivnosti pokazuju da je potrebno kontinuirano provoditi srodne programe. Provedbom projekta dodatno je osnažena partnerska suradnja između škole i knjižnice.