prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

eTwinning projekt “Mathematics Unites”

Učenici 4. b razreda Osnovne škole Lipik su od rujna 2021. godine uključeni u projekt “Mathematics Unites”. Glavni cilj projekta je razviti pozitivan stav prema matematici, povezati ju sa svakodnevnim životnim problemima te razviti drugačiji pogled na pitanja geometrije.

Detaljno su planirane i razrađene aktivnosti: izrada plakata i logotipa, brojevni nizovi, računske radnje, mjerenja, geometrijski sadržaji, razlomci, množenje i izrada fleksagona. Ostvarivanje mjesečnih aktivnosti je bilo otežano mjerama samoizolacije ali su digitalni alati, koje su autorice predložile, olakšali usvajanje odgojno-obrazovnih ishoda.

Obilježeni su i posebni dani: Europski tjedan koda, Dan učionice na otvorenom, Dan sigurnijeg interneta, Nova godina i Međunarodni dan matematike. Održano je puno konferencijskih susreta za učitelje i učenike uz upute za rad u predloženim alatima, pojašnjenja postupaka i razmjenu iskustava. Učenici su upoznali rad u digitalnim alatima Blendspace Tool, Math 99 i Geogebri. Razlomke su lako usvojili pomoću vještine slaganja i dijeljenja pizze. Množenje pomoću Napier štapića je u početku bilo zbunjujuće ali su učenici brzo uvidjeli način rada i lak dolazak do rezultata. Uz ponavljanje jednakostraničnih trokuta upoznali su Sierpinski trokut.Projektni plakat

Maštovitost i kreativnost su došle do izražaja u bojanju dijelova trokuta. Motoričke vještine su najviše iskorištene slaganjem listova papira u fleksagone od najobičnije dječje vračalice do zahtjevnih oblika. Projektni partneri su se podijelili u skupine koje su s timom učenika: postavile pravila igre, oblikovale zanimljive zadatke, stvorile matematičku igru u alatu Genially. Očekivani rezultati korištenja Web 2.0 alata, proširivanja matematičkih koncepata i matematičkih vještina uz primjenu u svakodnevnom životu, prihvaćanje geometrije s konkretnim povezivanjem u svakodnevnom životu i s prirodom, komuniciranje sa vršnjacima iz različitih zemalja i gradova, su u potpunosti ostvareni. Učenici su u tablice vrednovanja projekta unijeli zadovoljstvo načinom rada, ponuđenim aktivnostima i usvojenim odgojno- obrazovnim ishodima. Istakli su da bi vrlo rado opet sudjelovali u sličnom projektu.

Matematika je svuda u prirodi, važna je za razumijevanje pojava i događanja oko nas. “Mathematics Unites” je eTwinning projekt koji zanimljivim projektnim aktivnostima razrađenim po mjesecima poučava učenike sadržajima izvan odrednica redovnog godišnjeg izvedbenog kurikuluma. Autori projekta su Marijana Curić iz Osnovne škole Stjepana Radića, Metković, Republika Hrvatska i Seçil Gedik Doğaner, Mustafa Fevzı Serın Ilkokulum, Selçuklu, Turska. U projekt je uključeno 65 partnera iz 23 države.