prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Gimnazija Vukovar aktivni sudionik ovogodišnje CARNetove korisničke konferencije

U sklopu 18. CARNetove korisničke konferencije CUC 2016  pod nazivom „Programirajmo svoju budućnost“ održane u Rovinju od 9. do 11. studenog 2016. Gimnazija Vukovar sudjelovala je s konferencijskim radom “Mala riznica online aplikacija“ i interaktivnim izlaganjem pod nazivom “Projekt Gimnazije Vukovar – Tehnologija budućnosti za školu budućnosti – od ideje do realizacije“.

18. CARNetova korisnička konferencija CUC 2016  pod nazivom „Programirajmo svoju budućnost“ održana je u Rovinju od 9. do 11. studenog 2016. Program je kroz tri dana održavanja konferencije za skoro 1000 prijavljenih sudionika donio dva pozvana predavanja, više od 30 radionica, 70 interaktivnih prezentacija, brojne radove i demonstracije te predstavljanja CARNeta i njegovih partnera. Tijekom sva tri dana sudionici konferencije mogli su pratiti predavanja i sudjelovati u radionicama iz segmenta e-Škole „Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola (pilot projekt)“ kojima pripada i Gimnazija Vukovar.

Ovogodišnja CARNetova korisnička konferencija otvorena je predavanjem gospodina Bradley Tippa iz Microsoftovog World Wide Education Industry Group pod nazivom “Technology Challenges for 21st Century Education”  a naglasak je bio na ulozi tehnologije u obrazovanju te o trendovima koji mijenjaju način na koji se učenje isporučuje i prima od strane nastavnika i učenika.

Prvi dan obilježila je prezentacija projekta “e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola (pilot projekt)” i primjeri dobre prakse vezani za projekt te četiri radionice, pet serija interaktivnih izlaganja, dvije sesije konferencijskih radova, sys.trek predavanja i niz raznolikih događanja.

Drugi dan CARNetove korisničke konferencije CUC obilježen je vrlo raznolikim i atraktivnim temama radionica, predavanjima iz segmenta e-Škola, pozvanim predavanjem na temu STEM edukacija i koliko rano s njima početi, predavača Korada Korlevića iz Astronomskog društva Višnjan, zanimljivih prezentacija radova i interaktivnih izlaganja te sys.trek predavanja i radionice.

Drugi dan CUC-a za Gimnaziju Vukovar bio je izuzetno važan jer su profesorice Sanja Pavlović Šijanović i Kristina Kristek imale zadatak u prijepodnevnom terminu predstaviti konferencijski rad u sklopu teme Interaktivno učenje i razigrana nastava, pod nazivom “Mala riznica online aplikacija“.

Ovim radom pokazali su kako su online aplikacije edukativne, korisne u obrazovanju te primjenjive u učenju kako kod učenika za usvajanje, sistematizaciju i ponavljanje gradiva tako i kod nastavnika kako bi na zabavniji način prilagodili, predstavili i objasnili nastavne sadržaje. Predstavljeni online alati olakšavaju razmjenu ideja, nastavnih sadržaja te međusobnu komunikaciju što u konačnici pridonosi boljem snalaženju u daljnjem obrazovanju i radu te u izazovima i mogućnostima koje donosi razvoj novih tehnologija. Ujedno, pomoću njih, moguće je ostvariti određeni vid e-učenja, gdje sadržajima pristupamo individualno bez prostornog i vremenskog ograničenja. Korisni su u proširenju metodičkih alata jer se temelje na principima stvaralaštva, komunikacije, suradnje i dijeljenja pri čemu je učenik korisnički orijentiran. Učenik je i kreator i korisnik koji slobodno i otvoreno iskazuje svoju umješnost, maštovitost, domišljatost ali i odgovornost u radu služeći se informacijskom i komunikacijskom tehnologijom. Predstavljeno je nekoliko jednostavnih aplikacija, nekih više, nekih manje poznatih jer predavačice iz vlastitog iskustva znaju da će njihova primjena i dinamična izmjena olakšati proces učenja, a znanje i sadržaji ostat će trajno primjenjivi. Uporaba online aplikacija pridonosi izgradnji i usavršavanju znanja, vještina i stavova u području stvaralaštva i inovativnosti u digitalnom okružju, a pri tom učenici ovladavaju tehnikama kojima mogu stvarati, preoblikovati, kreativno se izražavati i rješavati problemske situacije, ali i znati zaštiti svoje vlasništvo. Svaki alat su potkrijepili učeničkim uradcima. Najveća vrijednost ovog rada upravo i jeste u tome što su svi navedeni alati primijenjeni u nastavi i za nastavu te što su učenici aktivni kreatori sadržaja u svima njima.

Isti dan, u poslijepodnevnom terminu održale su interaktivno izlaganje pod nazivom “Projekt gimnazije Vukovar- Tehnologija budućnosti za školu budućnosti – od ideje do realizacije“.

Interaktivnim izlaganjem predstavili su školski projekt te sve izazove s kojima su se susreli u njegovoj realizaciji kao i rezultate koje su ostvarili.

Kratki rezime izlaganja

Spoznaja da će biti jedna od 150 e-škola potakla ih je na izradu projekta „Tehnologija budućnosti za školu budućnosti“ i  apliciranje na HT-ov natječaj pod nazivom „Zajedno smo jači“ u kategoriji „Tehnologija i komunikacija“. Projektom su osvojili  1. mjesto i iznos od 90.000 kn za realizaciju projekta. Dobiveni iznos iskoristili su za kupovinu 43 prijenosna računala te opremanje učionica matematike, fizike i kemije s opremom koja je uključivala bijele ploče i projekcijsko platno. U sklopu projekta osmislili su radionicu kojom su opravdali sve one pozitivne stavove koje su zagovarali o tome kako je IKT u nastavi nešto što nastavnicima i učenicima može samo učiniti učenje i podučavanje zanimljivijim i produktivnijim. Kao uvod u radionicu, odlučili su upoznati kolege s projektom e-škole, opremom koju će dobiti te sve aktivnosti i rezultate koji se žele ostvariti u projektu e-škole. Nakon toga predstavili su neke jednostavne aplikacije koje mogu svi koristiti u svom predmetu, ali uz konkretan primjer učeničkog rada izvedenog pomoću aplikacije. Nastavnici su tijekom radionice radili na svojim prijenosnim računalima koji su kupljeni iz ovog projekta. Otvarala su nam se brojna pitanja o tome što ljudi zaista misle o upotrebi ovih alata u nastavi i ako imaju negativan stav o tome zašto je tomu tako. Zato su se odlučili na kraju radionice postaviti sudionicima konkretna pitanja putem ankete. Aplikacije koje su predstavili bile su Testmoz, Socrative i Kahoot.

S obzirom da je njihovo izlaganje na CUC-u moralo biti interaktivno, za sve sudionike u kongresnoj dvorani pripremili su kviz pod nazivom Uporaba informacijsko-komunikacijske tehnologije a koji se nalazi na ovoj stranici te online test od 4 pitanja u Testmozu pod nazivom Uporaba ICT-a u nastavi na adresi https://testmoz.com/722983#student (administratorska lozinka ICT).

Pozitivna trema bila je prisutna, iz razloga što nisu željeli razočarati sve kolege i kolegice koji su ih pratili u samoj dvorani ali i kolege i kolegice iz škole koji su ih pratili putem izravnog prijenosa dostupnog na CARNetovom multimedijalnom servisu Meduza.

Obje su teme uspješno predstavili i time su u treći i posljednji dan konferencije ušli znatno opušteniji.

Treći dan konferencije u dva jutarnja termina donio je 11 radionica, 12 interaktivnih izlaganja i 4 prezentacije radova pri čemu su se istovremeno održavala i zanimljiva sys.trek predavanja. Tijekom cijelog dana održavale su se i radionice za sudionike konferencije povezane s pilot projektom e-Škole. Na svečanom zatvaranju konferencije održana je panel diskusija na temu “Programirajmo svoju budućnost – kako će izgledati učenici, nastavnici, škola i učenje u budućnosti?” u kojoj su sudjelovali Korado Korlević iz Astronomskog društva Višnjan, Tena Šojer iz tvrtke DECODE i Saša Mladenović s Prirodoslovno-matematičkog fakulteta Sveučilišta u Splitu. Panel je moderirala Branka Vuk iz CARNeta.

Boravak u Rovinju na ovogodišnjem CUC-u obilježen je nizom predavanja, radionica, susreta i druženja. Mnoga poznanstva nastala u virtualnom okruženju sada su imali priliku ostvariti i u komunikaciji uživo (f2f – face to face). Razmjena iskustva i znanja, nova i stara poznanstva, zaista su neprocjenjiva i zato odgovorno mogu ustvrditi kako će sva znanja i iskustva utkati u svoju školu, svoj radni kolektiv i generacije učenika i time postati još kvalitetniji u svom radu a time i prepoznatljivi u području odgoja i obrazovanja.