Od 7. do 10. travnja 2025. nastavnice Zdravka Kramarić i Zvonimira Špoljar iz Srednje škole Ban Josip Jelačić iz Zaprešića sudjelovale su u job-shadowing aktivnosti u Granadi, Španjolska. Aktivnost je provedena u sklopu Erasmus+ akreditacije pod brojem 2024-1-HR01-KA121-SCH000201237. Domaćin je bila škola Hermanos Maristas la Inmaculada de Granada.
Uvid u španjolski način poučavanja
Nastavnice su promatrale više nastavnih sati. Posebno su se usredotočile na predmete poput povijesti, književnosti, engleskog jezika i kulturne baštine. Vidjele su kako španjolski učitelji uključuju učenike u nastavu i koriste kreativne, inovativne metode.
Poučavanje se temelji na aktivnoj ulozi učenika, timskom radu i praktičnim zadacima. Takav pristup potiče razvoj komunikacijskih vještina, kritičkog mišljenja i samostalnosti.
Istaknuta uloga izvannastavnih aktivnosti
Poseban naglasak bio je na izvannastavnim aktivnostima. One u španjolskim školama imaju važnu obrazovnu i odgojnu funkciju. Učenici razvijaju kreativnost, poduzetnost i suradnju, a učitelji ih vode kroz brojne projekte i radionice.
Nastava izvan učionice: kultura kao učiteljica
Tijekom mobilnosti organizirane su i terenske aktivnosti. Nastavnice su posjetile ključne kulturne znamenitosti Granade – Capillu Real, Katedralu, Albaycín i Znanstveni muzej. Ove aktivnosti bile su primjer nastave na otvorenom, gdje učenici uče kroz stvarne životne situacije i iskustva.
Razmjena iskustava i obrazovnih sustava
U sklopu boravka održani su sastanci s Erasmus timom škole domaćina. Razgovaralo se o sličnostima i razlikama između hrvatskog i španjolskog obrazovnog sustava. Posebno se govorilo o nastavnim metodama, izvannastavnim programima i načinu uključivanja učenika u školski život.
Jačanje međunarodne suradnje
Ova mobilnost pridonijela je profesionalnom razvoju naših nastavnica. Također je otvorila vrata za buduće oblike suradnje između škola. Upoznale su kolege iz Španjolske, razmijenile dobre prakse i proširile svoju profesionalnu mrežu.
Sudjelovanje u Erasmus+ programu omogućilo je nastavnicama nova znanja i vještine. Stečeno iskustvo već se primjenjuje u nastavi. Takvi projekti obogaćuju i škole i učenike, potičući ih na otvorenost, učenje i suradnju na europskoj razini.