Nastavnici vukovarske gimnazije izlagači na 11. Međunarodnoj znanstvenoj konferenciji EDUvision 2021.

Tijekom 25. – 27. studenog 2021. godine održana je 11. Međunarodna znanstvena konferencija EDUvision “Modern approaches to teaching the coming generations”.

Glavna tema ovogodišnje konferencije bila je “Novi suvremeni izazovi – mogućnosti integracije inovativnih rješenja u obrazovanje 21. stoljeća”.

Brojni znanstvenici, učitelji, nastavnici i profesori iz Hrvatske, Slovenije, Italije, Češke, Poljske, Grčke, Francuske, Litve, Španjolske, Turske, Rumunjske, Litve, Malezije, Indije, Andore, Čilea i drugih zemalja u svijetu, izlagali su svoje primjere dobre prakse i raspravljali o načinima poučavanja i potrebnim vještinama koje učenici trebaju steći tijekom obrazovanja kako bi postali spremni za suočavanje s izazovima 21. stoljeća. Tijekom konferencije predstavljene su obrazovne smjernice i faze u osmišljavanju projektnog rada koji potiče učeničku kreativnost i poduzetništvo. Raspravljalo se o izazovima suvremenih pristupa, metoda poučavanja i vrednovanja vještina koje budućim generacijama omogućuju povećanje motivacije za učenje te su ponuđena razmišljanja i primjeri kako poticati kreativnosti učenika i u konačnici njihov osobni razvoj.

Tijekom trodnevne konferencije, održani su brojni okrugli stolovi i izlaganja znanstvenih i stručnih radova a nastavnici vukovarske gimnazije Antonija Milić, Davor Šijanović i Sanja Pavlović Šijanović, sudjelovali su okruglom stolu na temu: „The Role of ICT in Education“ gdje su predstavili svoje inovativne primjere iz nastave realizirane uz pomoć informacijske i komunikacijske tehnologije. Okrugli stol održan je 26.11.2021. pod moderatorstvom dr. Ane Logar iz Osnovne škole Metlika. Na okruglom su stolu uz nastavnike vukovarske gimnazije sudjelovali nastavnici iz Ogulina, Karlovca i Splita te su na svoj način predstavili uspješan rad svojih odgojno obrazovnih ustanova Republike Hrvatske u kojima su zaposleni.

Profesorica kemije Antonija Milić predstavila je različite digitalne alate kojima unaprjeđuje nastavni proces, ali i podiže razinu kreativnosti i motivacije učenika. Rezultate aktivnosti pokazala je kroz primjenu alata Canva, Edpuzzle, Mentimeter, Chemix, Kahoot, Socrative, Yammer i Beaker te je sudionike virtualnog okruglog stola usmjerila na e-Laboratorij. Istaknula je važnost provođenja nastave koja je usmjerena na aktivnosti učenika budući na taj način postaje produktivnija jer učenici analiziraju rezultate svojih aktivnosti, uspješno donose zaključke te uočavaju primjenu naučenog u svakodnevnom životu.

Profesor Davor Šijanović istaknuo je važnost cjeloživotnog učenja pri čemu je sustavno uvođenje informacijsko-komunikacijskih tehnologija i visokih tehnologija u proces poučavanja, izvannastavnih aktivnosti i izrade digitalnih obrazovnih sadržaja jedna od temeljnih aktivnosti kojima se može unaprijediti cjelokupni obrazovni sustav. Predstavio je brojne projekte koji uključuju Arduino i IoT te poručio djeci i mladima da budu odvažni i ustrajni u savladavanju prepreka i dožive ih kao dodatnu motivaciju iz koje će crpiti snagu za onaj prvi korak u nepoznato i nepredvidivo, jer najvažnije su volja i ideja. Dobra ideja pokreće promjene a ljudi sa idejama su oni koji mijenjaju svijet i čine ga boljim mjestom za život.

Profesorica Sanja Pavlović Šijanović izlaganje je usmjerila na nastavni proces, njegovo osmišljavanje i provođenje kao izniman izazov svakom nastavniku pri čemu je cilj je dobro osmisliti aktivnosti koje će se temeljiti na ideji prirodnog učenja kroz međupredmetnu integriranost, a putem kojih će učenici biti aktivno uključeni u rješavanje problema pri čemu će moći osloboditi svoje kreativne potencijale. Kao jedno od mogućih rješenja predstavila je e-Škole scenarije poučavanja koji učenicima osiguravaju aktivniji odnos prema učenju što pozitivno utječe i na kvalitetu usvojenih znanja i vještina, ali i općenito stavova prema učenju. Iz primjera vlastite prakse, smatra da scenariji poučavanja i popratni interaktivni sadržaji trebaju biti neizostavan dio suvremene nastave i modernog obrazovanja budući osiguravaju nastavu okrenutu učeniku putem koje kontinuirano podižu kvalitetu usvojenih znanja i vještina.

Sudionici okruglog stola složili su se da biti motivator i inspirator generacija novog doba, omogućujući učenicima kreativna okruženja za učenje koja podržavaju primjenu informacijsko-komunikacijske tehnologije, zahtjeva promjenu vlastitih stavova o učenju i suradnji i neprekidno traženje različitih pristupa koja će učenike dovesti do integriranijeg i dugotrajnijeg znanja.

Sudjelovanjem na međunarodnoj konferenciji u ulozi aktivnih sudionika izlagača, nastavnicima vukovarske gimnazije pružena je jedinstvena prilika za unaprjeđivanje vlastitih znanja i stjecanje vještina koje će moći primijeniti u svom predmetnom području kao bi učenike, kroz nove trendove i tehnologije poučavanja, pripremili za izazove 21. stoljeća. Baš kao i nastavnici i učenici moraju naučiti prihvatiti izazov, a ne bježati od njega u strahu od posljedica i iz tih razloga svi zajedno trebaju jačati vlastite sposobnosti i iskustva kako bi uspješno savladavali izazove digitalnog doba.