prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Radionica povodom Dana sigurnijeg interneta

S učenicima 5. razreda na satu sam razrednika, 12. veljače 2020. godine, u Osnovnoj školi Dr. fra. Karla Balića obilježila “Dan sigurnijeg interneta” radionicom posvećenom rješavanju problema koji mogu proizaći iz nesmotrene uporabe digitalnih uređaja.

Cilj je radionice bio da učenici shvate sve eventualne probleme i opasnosti, koji proizlaze iz nesmotrene upotrebe digitalnih uređaja i spoznavanje načina kako se zaštiti od svih negativnih posljedica korištenja digitalnih uređaja.

U nastavku teksta slijedi navođenje očekivanja međupredmetnih tema i opis radionice.

Očekivanje međupredmetnih tema:

osr. A.2.1. Razvija sliku o sebi – Opisuje svoje pozitivne i negativne osobine.

osr. A.2.1. Razvija sliku o sebi – Koristi se znanjem o sebi u ispunjavanju obveza i odnosu s drugima.

osr A.2.2.Upravlja emocijama i ponašanjem – Govori o svojim emocijama i emocionalnim stanjima.

osr A.2.3. Razvija osobne potencijale – Opisuje svoje interese i očekivanja.

osr A.2.3.Razvija osobne potencijale – Prepoznaje da problemi mogu imati različita rješenja.

osr A.2.3. Razvija osobne potencijale – Razlikuje odgovorno i neodgovorno ponašanje.

osr A.2.3. Razvija osobne potencijale – Predlaže različita rješenja problema.

uku A.2.1. Upravljanje informacijama – Vrednuje i uspoređuje pronađene informacije s obzirom na zahtjeve zadatka / problema.

uku A.2.3. Kreativno mišljenje – Uspoređuje i povezuje različite ideje (poznate i nove, svoje i tuđe).

goo A.2.2. Aktivno zastupa ljudska prava – Navodi primjere kršenja i načine zaštite ljudskih prava u svakodnevnim situacijama.

goo C.2.3. – Promiče kvalitetu života u školi i demokratizaciju škole – Objašnjava ulogu pojedinca i skupine u poticanju, sprječavanju i rješavanju vršnjačkog i drugih oblika nasilja u školi.

A.2.2.B – Primjenjuje pravilnu tjelesnu aktivnost sukladno svojim sposobnostima, afinitetima i zdravstvenom stanju –  Nabraja rizike sjedilačkog načina provođenja vremena, posebno vremena provedenoga pred ekranom.

Aktivnosti: Oluja mozgova (brainstroming), rad u grupama, diskusija, plenum

Samovrednovanje: Lista za procjenu

Opis radionice

Radionicu smo započeli s olujom mozgova. Jedan je učenik zapisivao na ploču sve pojmove i ideje kojih su se učenici dosjetili na temu “Kako upotreba digitalnih uređaja utječe na njihov svakodnevni život?”. Zatim je slijedila diskusija na temelju provedene oluje mozgova o nužnosti korištenja digitalnih uređaja i o negativnim posljedicama korištenja digitalnih uređaja.

Slijedio je rad u grupama. Učenici su bili podijeljeni u tri skupine. Svaka je skupina dobila jedan kratki tekst o negativnim posljedicama korištenja digitalnih uređaja iz perspektive učenika. Nakon što su nalizirali svoje slučajeve, učenici razgovaraju o iskustvima učenika u tekstu, uočavaju razloge zbog kojih je došlo do navedenih razloga te predlažu rješenja.

Prva skupina:
15- godišnji učenik, gimnazijalac, zanemaruje školske obveze, sve češće ne ide u školu, ne odlazi na treninge kako bi što više vremena imao za igrice, nema prijatelja, ne druži se, ne ide na izlete, u šetnju, ne spava. Živi u neurednoj sobi u koju njegova majka ne smijem ući, mrzovoljan je i agresivan, odbija bilo kakav razgovor, sve više tone, šuti. Jednom prilikom je uništio obiteljski auto jer je mislio da su mu roditelji u njega sakrili video igricu. Uzeo je čekić i razbio vjetrobran

Druga skupina:

Niti u kući, a niti u školi jedna učenica od 11 godina nije imala želje ni za čim drugim osim za “druženjem” s mobitelom. Bila je jako razdražljiva, povučena, rezultati u školi su bili sve slabiji, nije se s nikime družila, sve je češće izostajala sa satova plesa. Nije ispuštala mobitel iz ruke. Kada bi joj se oduzeo mobitel, imala bi ispade bijesa. Roditelji se nisu znali nositi s njezinim ponašanjima. Razrednica ih je sve češće zvala na individualne razgovore, jer je učenica počela zanemarivati svoje obaveze te je bila potpuno “odsutna” na nastavi. 

Treća skupina:

12-godišnjak, žrtva vršnjačkog nasilja preko društvenih mreža je maltretiranje trpio duže vrijeme nadajući se da će proći. Svakodnevno je trpio uvrede u razrednoj grupi na Messengeru. Ostavljali bi mu razne uvredljive komentare na Facebooku. Nažalost, maltretiranje nije prošlo, već su uvrede postajale sve češće, a roditelji su saznali na možda najgori mogući način. Diječak je jedno poslijepodne usred razgovora s majkom skočio kroz prozor. Htio je, kaže, slomiti ruku ili nogu kako ne bi morao ići u školu. Majka je obavijestila policiju i Ministarstvo, što je uzrokovalo još veće probleme. Na kraju je ispalo još veće nasilje i nastavile su se prijetnje preko društvenih grupa.

Svaka grupa treba odgovoriti na pitanja: 1. S kojim problemima se suoačava učenik/učenica? 2. Što je uzrok tih problema? 3. Kakav je odnos učenika/učenice prema svojim roditeljima? 4. Zašto učenik/učenica zanemaruje svoje obaveze?  5. Ima li učenik/učenica kvalitetan društveni život? 5. Koja rješenja predlažete? 

Na kraju radionice učenici provode samovrednovanje kroz listu procjene.