prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Tehnološki trendovi i inovativno programiranje 

Kroz projektne zadatke učitelji informatike mr.sc. Tamara Ređep iz I. Osnovne škole VARAŽDIN i Tomislav Leček iz III. Osnovne škole VARAŽDIN, u sklopu nastave informatike satove programiranja obogatili su primjenom novih i inovativnih tehnologija kao što su mBot roboti i 3D modeli koji stvaraju opipljivu stvarnost. 

U projektnom zadatku “Kodiranje u virtualnim svjetovima”, kroz web-baziranu aplikaciju pod nazivom CoSpaces EDU učenici su stvorili vlastitu igru koja može biti dio virtualnog interaktivnog svijeta ili pak kao proširena stvarnost. Igra se sastoji od kretanja po pokretnim platformama tako da se dosegne najzadnja platforma, a da se pritom ne padne jer se tada igra vraća na početak. Cilj je proći cijelu igru u najkraćem vremenu, odgovarajući na pitanja (iz nastavnog predmeta po želji) koja su implementirana u igru. Dodatni zadatak za učenike bio je umetnuti različite zvučne efekte kao i izraditi više nivoa (levela). Uporabom implementiranog vizualnog programskog jezika, koji je vrlo sličan programu Scratch, učenici su kreirali program grafički, a ne tekstualno što im je ublažilo probleme vezane uz sintaksu i semantiku programiranja.  

U drugom zadatku pod nazivom “Dizajn budućnosti” učenici su korelacijom nastavnih tema iz područja informatike (programiranja) te područja matematike (geometrije) i tehničke kulture (tehničko crtanje) stvorili svoju učionicu budućnosti. Na početku su pomoću napisanog programskog koda i mBot robota na papiru iscrtali tlocrt svoje zamišljene učionice vodeći pri tome računa o zadanoj površini koju nisu smjeli prekoračiti kao i omjeru. Nacrtani tlocrt su zatim pomoću tablet računala digitalizirali i implementirali u program za dizajn interijera – Homestyler. Završni dio zadatka sastojao se od uređenja i upotpunjavanja interijera željenim 3D modelima.  

Kroz ovakve projektne zadatke koji uključuju povezivanje gradiva iz različitih nastavnih predmeta ne samo da učenici vježbaju logiku kodiranja, već se potiče spajanje teorijskih znanja s praktičnim kroz ponavljanje dosadašnjih znanja, ali i učenja te savladavanja novih vještina na inovativan, kreativan i zabavan način. 

Ovim primjerima autori su željeli demonstrirati stvaranje poticajne okoline za kreativno i interaktivno učenje primjenom inovativnih tehnologija te pokazati kako učenike pripremiti za upotrebu novih tehnoloških dostignuća i trendova.