prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Kreativni pristup obradi lektire

Učenici drugog razreda Osnovne škole Ante Curać – Pinjac iz Žrnova, lektiru obrađuju na kreativan i djeci zanimljiv način. Lektirno djelo Djevojčica sa šibicama učenike je potakla na humanitarnu akciju darivanja slikovnica Onkološkom odjelu dječje bolnice u Zagrebu.

Učenici su razvijali empatiju prema onima kojima je pomoć najpotrebnija. Prilikom obrade lektire uvijek nam se nameće pitanje: “Čitaju li učenici knjige samo zbog ocjene ili iz ljubavi prema knjizi i čitanju?” i “Je li im lektirni naslovi predstavljaju opterećenje ili rasterećenje od ostalih školskih obveza?”. Je li moguće satove lektire učiniti učenicima zanimljivim i probuditi kod njih ljubav prema knjizi i čitanju svakako ovisi o učitelju i njegovoj kreativnosti i motivaciji. Osim motivacije za čitanjem i opismenjavanje učenika, cilj sata lektire je i oplemeniti učenika i pripremiti ga za život.

Vođeni navedenim smernicama, učenici škole svaki sat lektire provedu na zanimljiv i kreativan način te uvijek željno iščekuju novi lektirni naslov. Prilikom obrade lektire Djevojčica sa šibicama, učiteljica Anamarija Radovanović nastojala je kod učenika probuditi uspavanu kreativnost i empatiju, spoznati pozitivne odrednice bajke te razvijati govornu komunikaciju i aktivan rječnik.

Učenici su s učiteljicom tijekom tri školska sata proveli niz aktivnosti:

  • stvaralačke aktivnosti: pripovjedna kocka i priče iz vrećice
  • aktivnosti za istraživanje priče: likovi pišu pismo i razredni rječnik
  • aktivnosti za razvoj jezičnih djelatnosti: zvučna priča

Tijekom obrade lektire ostvarili su i sve navedene ishode:

  • OŠ HJ A.2.1. Učenik razgovara i govori u skladu s temom iz svakodnevnoga života i poštuje pravila uljudnoga ophođenja.
  • OŠ HJ A.2.2. Učenik sluša jednostavne tekstove, točno izgovara glasove, riječi i rečenice na temelju slušanoga teksta.
  • OŠ HJ A.2.3. Učenik čita kratke tekstove tematski prikladne učeničkomu iskustvu, jezičnomu razvoju i interesima.
  • OŠ HJ A.2.4. Učenik piše školskim rukopisnim pismom slova, riječi i kratke rečenice u skladu s jezičnim razvojem.
  • OŠ HJ A.2.5. Učenik upotrebljava i objašnjava riječi, sintagme i rečenice u skladu s komunikacijskom situacijom.
  • OŠ HJ B.2.1. Učenik izražava svoja zapažanja, misli i osjećaje nakon slušanja/čitanja književnoga teksta i povezuje ih s vlastitim iskustvom.
  • OŠ HJ B.2.3. Učenik samostalno izabire književne tekstove za slušanje/čitanje prema vlastitome interesu.

Učenici su imali priliku promijeniti smjer priče, staviti se u ulogu likova, odglumiti djelove priče i savjetovati negativnim likovima kako postati dobri, te zaigrati nekoliko kvizova osmišljenih u digitalnom alatu Wordwall. Prema učeničkim radovima djevojčica se sigurno ne bi smrzla već bi postala bogata i pomagala ostaloj siromašnoj djeci. Iaku tužna priča, koja kod učenika budi sažaljenje, drugaše je navela na humanitarnu akciju prikupljanja slikovnica za Onkološki odjel dječje bolnice u Zagrebu. Učenici su odlučili da će kod kuće odabrati priče ili slikovnice koje će darovati djeci koja ove blagdane provode u bolnici te im na taj način pokušati olakšati teške bolničke dane. Ovim postupkom učenici su uvidjeli kako vlastitim odricanjem i pomaganjem čine dobra djela te se i sami osjećaju bolje.