II. osnovna škola Čakovec privodi kraju međunarodni eTwinning projekt “Green Computing for Greener Earth” koji su početkom školske godine 2022./2023. pokrenule učiteljice Iva Naranđa i Bilge Varel iz Turske.
II. osnovna škola Čakovec privodi kraju međunarodni eTwinning projekt “Green Computing for Greener Earth” koji su početkom školske godine 2022./2023. pokrenule učiteljice Iva Naranđa i Bilge Varel iz Turske.
Učiteljica Prirode Marijana Gudić i učiteljica Geografije Marijana Bandić Buljan iz Osnovne škole kraljice Jelene pokazale su kako su nastojale kod učenika razviti svijest o održivom razvoju. Učenici su u nekoliko jednostavnih pokusa proučavali načine topljenja leda na kopnu i moru te u slatkoj i slanoj vodi.
U sklopu Erasmus+ K1 projekta “Green skills” učiteljica Đurđica Miškulin iz Osnovne škole Pantovčak sudjelovala je na stručnom usavršavanju na tečaju “Climate Change Education”.
Početkom svibnja 2022. u njemačkom gradu Potsdam u blizini Berlina, održana je aktivnost osposobljavanja i suradnje “Erasmus + green mobility + green schools”, Europska konferencija o zaštiti klime i održivosti u školskom obrazovanju. Na konferenciji je bilo prisutno više od 230 sudionika iz dvadeset zemalja EU.
Godina 2022. je Europska godina mladih i prilika da se ukaže na važnu ulogu mladih u izgradnji zelenije, bolje, digitalnije i uključivije europske budućnosti u kojoj će upravo mladi imati aktivniju ulogu mladih u društvo. Tim su povodom maturanti Srednje škole Donji Miholjac sudjelovali u međunarodnom eTwinning projektu The Conference on the Future of Europe.
Prepoznavši važnost edukacije o klimatskim promjenama već od osnovnoškolske dobi, učiteljice Bilge Varel iz turske škole Mustafa Kiriş Ortaokulu i Iva Naranđa iz II. osnovne škole Čakovec krajem kolovoza 2021. godine pokrenule su eTwinning projekt “Climate Literate”. Glavni cilj eTwinning projekta “Climate Literate” bio je integrirati obrazovanje za klimu u školski kurikulum, osigurati da učenici postanu klimatski pismeni i skrenuti pozornost na klimatske promjene.
U zadnje vrijeme raste svijest javnosti o klimatskim promjenama i potrebi da se one spriječe ili barem što više ublaže. Službena nacionalna i lokalna tijela kao i međunarodne organizacije vrlo su aktivne u objavljivanju službenih publikacija o strategijama, planovima i programima koji se odnose na tu tematiku.
Pod utjecajem klimatskih promjena Europa se suočava sa sve ekstremnijim vremenskim prilikama poput čestih i intenzivnih toplinskih valova, poplava, suša i olujnog nevremena. Osim što predstavljaju rizik za zdravlje ljudi, ovi ekstremni vremenski uvjeti generiraju i značajne gospodarske štete.
Inicijativa mladih za ljudska prava poziva na online radionicu “Kako mladi grade široke društvene pokrete na temelju okolišnih i klimatskih problema?” koja će se održati u srijedu, 16. veljače 2022. godine, u 15 sati putem Zooma.
Učenici Gimnazije A. G. Matoša, Đakovo, zajedno s nastavnicima fizike Spomenkom Hardi i biologije Sanjom Mijakić i Filipom Babićem, sudjelovali su u školskom projektu pod nazivom “Učinak staklenika i ozonske rupe”. Istraživali su energetski proračun Zemlje, utjecaj stakleničkih plinova na globalni porast temperature i utjecaj globalnog zagrijavanja na biljni i životinjski svijet.